Premi Nat

Premi Nat 2020

El lliurament dels Premis Nat 2020 va tenir lloc el 25 de novembre a les 18.30h amb la conferència “Difondre coneixement més que divulgar curiositats” que el guardonat, Ramon Folch, va fer en el transcurs de l’acte.

En aquest acte, en format virtual, hi van intervenir l’alcaldessa de  Barcelona, Ada Colau i la directora del Museu de Ciències Naturals de Barcelona, Anna Omedes.

Es va seguir en directe al canal YouTube del Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

En aquesta tercera edició, el jurat ha decidit atorgar el Premi Nat 2020 a Ramon Folch, doctor en biologia i socioecòleg, per la seva tasca de recerca, divulgació i defensa de la biodiversitat i el medi ambient a casa nostra i en l’àmbit internacional, per la creació d’eines científiques i educatives innovadores al servei de naturalistes i ecòlegs, i per l’impacte que la seva labor ha tingut en molts àmbits professionals i en la sensibilització de la societat envers la natura.

La Menció d’Honor a títol pòstum és per Lynn Margulis, biòloga, pensadora, per les seves aportacions en el camp de la biologia evolutiva, les quals van sacsejar la interpretació que es feia del món viu en formular una teoria que situava la simbiosi i la cooperació com a motors clau de l’evolució, així com per la gran tasca que va desenvolupar en l’àmbit pedagògic i en el divulgatiu.

Més informació: https://museuciencies.cat/comunicacio…