Equip del Museu

Com conservem les col·leccions del Museu: les col·leccions de botànica

Des de l’Institut Botànic de Barcelona ja fa una dècada que comptem amb l’assessorament del Laboratori de Conservació Preventiva (LCPR) del Museu de Ciències Naturals de Barcelona. L’Institut Botànic, fundat l’any 1934 a partir del departament de Botànica del Museu de Ciències Naturals de Barcelona, conserva un herbari amb més de 800.000 plecs, principalment procedents de la Mediterrània occidental. Per a conservar-se en condicions optimes, l’herbari necessita uns paràmetres ambientals constants de temperatura i humitat que són controlats mensualment per les conservadores-restauradores del Museu.

A través del vídeo que et presentem a continuació, t’expliquem aquestes tasques i d’altres que es porten a terme pel LCPR a l’herbari amb l’objectiu de conservar els seus paràmetres ambientals constants evitant d’aquesta manera la degradació dels exemplars.

Acompanya’ns, t’expliquem com ho fem!

Més informació: https://museuciencies.cat/area-cienti… #ConservacióPreventivaMCNB