Ciència al Museu

Bon estat dels artròpodes hipogeus al Parc Natural del Montseny i Parc del Montnegre i el Corredor

Investigadors del Museu de Ciències Naturals de Barcelona (MCNB) i de l’Associació Catalana de Bioespeleologia (BIOSP) amb el suport de la Federació Catalana d’Espeleologia (FCE) i de la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona han avaluat la presència de dues espècies de coleòpters leiòdids, troglòbies estrictes, endèmiques de les serralades litorals catalanes i citades en projectes o propostes de protecció: Parvospeonomus canyellesi (Lagar, 1974), i Parvospeonomus urgellesi (Español, 1964) al Parc Natural del Montseny i al Parc del Montnegre i el Corredor. Després de l’estudi, s’ha descobert que al Montseny aquesta darrera és una espècie nova: Parvospeonomus cruillensis.

Més informació: https://parcs.diba.cat/web/l-informatiu/-/montseny-un-estudi-constata-el-bon-estat-dels-artr%C3%B2podes-del-medi-hipogeu-al-parc-natural-del-montseny-i-al-parc-del-montnegre-i-el-corredor