Converses Nat

Expedicions, museus, monstres i altres històries

La història dels museus de ciències naturals a través del cinema

Dijous 1 de febrer de 2024 va tenir lloc un diàleg amb marcat rerefons cinematogràfic entre Àngel Sala, guionista, crític de cinema i escriptor, i Jordi Serrallonga, arqueòleg, naturalista i cinèfil empedreït.

Els gabinets de curiositats, els museus i els naturalistes excèntrics –envoltats d’esquelets, animals taxidermitzats i espècimens conservats en formol– han esdevingut l’escenari ideal per a moltes pel·lícules de terror i misteri. És el cas del Dr. Frankenstein i el seu monstre reanimat a base de descàrregues elèctriques, escrit per una Mary Shelley inspirada en el galvanisme que, al segle XIX, estava de moda entre els anatomistes. Alhora, han estat l’ambient i l’atrezzo ideal de moltes cintes d’aventures, des dels films de mòmies fins a la mítica saga d’Indiana Jones.

Però també el cinema contemporani s’ha recolzat en els nous museus i les noves visions científiques fins a esdevenir una excel·lent eina pedagògica capaç d’apropar la ciència a la ciutadania.

Més informació:
museuciencies.cat/activitats/2024-02-01_conversesnat/