Converses Nat

Contes clàssics al segle XXI

En els contes clàssics trobem plantejaments, personatges, nusos i desenllaços que, en l’actualitat, són considerats científica i políticament incorrectes. Davant d’aquesta situació… hem de deixar de llegir-los perquè han quedat obsolets en l’àmbit de la inclusivitat i de gènere? N’hi ha prou amb contextualitzar-los o s’haurien d’actualitzar? Cal retirar-los de les biblioteques infantils? Com conjuguem el difícil equilibri entre la precisió científica i l’art de la narrativa? Per debatre sobre la possible obsolescència, la perspectivia de gènere i el rigor científic als contes clàssics vam comptar amb una taula de luxe: – Carme Fenoll, bibliotecària, cap del Servei de Biblioteques del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya (2012-2017). – Ana Tutzó, consultora en gènere, diversitat i pedagogies feministes. – Daniel Arbós, periodista, biòleg i divulgador científic Va cconduir el debat Anna Pérez Pagès, periodista i filòloga.

Més informació: