Converses Nat

La cursa per la vacuna

El 4 de juny el Museu de Ciències Naturals de Barcelona va comptar amb un convidat de luxe, Luis Enjuanes, Professor d’Investigació del Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC) i director del Laboratori de Coronavirus del Centro Nacional de Biotecnología des del 1989. Luis Enjuanes va conversar amb Jordi Serrallonga en directe pel canal d’Instagram del Museu (@museuciencies) sobre un dels temes que més preocupen actualment: la vacuna pel SARS-CoV-2.

La cursa per la vacuna: Llums i ombres d’una investigació contrar rellotge és el títol de la conversa amb un dels viròlegs espanyols més reconeguts, que ha desenvolupat vacunes per als dos últims coronavirus, el SARS i el MERSA i que actualment treballa en la vacuna pel SARS-CoV-2.

Quines són les línies de treball en vacunes pel SARS-CoV-2 que existeixen actualment al món i a Espanya? Com és la vacuna que prepara l’equip del Laboratori de Coronavirus i en quin estadi es troba? És possible que surti una vacuna per “parar el cop” mentre s’acaba de preparar la definitiva? En la cursa per aconseguir la vacuna preval l’individualisme o el cooperativisme? Cal aconseguir un capital cultural científic per prendre decisions raonades a la societat? Com s’hauria de fer?